Τρίτη 28 Αυγούστου 2007

Πιστεύεις σε αυτά που βλέπουν τα μάτια σου?


Πόσες φορές έχεις πει..."δεν πιστεύω στα μάτια μου?"..."βλέπω καλά?"...
Βλέποντας την παραπάνω εικόνα, τι βλέπεις? κατα πόσον εμπιστεύεσαι τα μάτια σου?

Η συγκεκριμένη εικόνα σχεδιάστηκε και ερμηνεύεται είτε ως μια νέα γυναίκα ή ως μια γριά. Χρησιμοποιήθηκε από τον Robert Leeper και άλλους ψυχολόγους για να εξηγήσουν την οπτική αντίληψη. Στην προσπάθεια αυτή, στηρίζονται στα πλαίσια αναφοράς τα οποία χρησιμοποιούνται σε κάθε περίσταση και επηρεάζουν τις ερμηνείες που δίνουμε.

Ανάλογα από ποιό πλάισιο θα δούμε την παραπάνω εικόνα, μπορούμε να δούμε δυο διαφορετικά πρόσωπα...

Καταλήγουμε λοιπόν στον εξής προβληματισμό...πόσα από αυτά που βλέπουμε και παρατηρούμε είναι πράγματι έτσι όπως τα ερμηνεύουμε ή υπάρχει και κάποια άλλη οπτική γωνία...

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ωραια εικονα!!!
Δυο γυναικες μαζι... μια ομορφη και μια ασχημη,μια νεα και μια γρια!!!
Ειναι μαλλον αυτο που λεμε πως το νομισμα εχει παντα δυο οψεις...(δεν θελω να σκεφτω πως μια γυναικα κρυβει τον πραγματικο της εαυτο...πισω απο μια ωραια εικονα!!!)
Το θεμα ειναι απο ποια οπτικη θα δουμε κατι...ή ποσο ελευθερο αφηνουμε τον εαυτο μας να δουμε καποια πραγματα!! Ειναι αυτο που εχετε ξαναπει, αν δεχομαστε καποια πραγματα ετσι οπως φαινονται ή αν παμε ενα βήμα παραπερα!
Μαλλον το δευτερο...ωστοσο αυτο γινεται μονο επειδη εχουμε εμπιστοσυνη στα ματια μας??Η μηπως επειδη δεν εχουμε???

tsilijohn είπε...

Αυτο που ξερω εγω ειναι το εξης: Απο αυτα που ακουω δεν πιστευω τιποτα και απο αυτα που βλεπω πιστευω τα μισα! Σας βοηθησα καθολου;;;

Ανώνυμος είπε...

Το blog σας γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον!
Κοιτάζοντας αυτήν τη φωτογραφία παρατήρησα πρώτα τη νέα γυναίκα.Η απορία μου έχει ως εξής:Τι είναι αυτό που κάνει κάποιον να παρατηρεί πρώτα τη μία ή την άλλη γυναίκα?Έχει να κάνει μήπως με την ψυχολογία μας ή με την οπτική μας γωνία?Προσωπικά επαληθεύω αυτήν την υπόθεση:πρώτα παρατήρησα την πιο ευχάριστη εικόνα,επιβεβαιώνονυας τους φίλους μου που μου λένε ότι ζω στον παραμυθένιο κόσμο μου με τα λουλουδάκια και τα κουβαδάκια μου!

maryk-m5040047 είπε...

Εγώ είδα πρώτα τη γριά! Και έχω ακριβώς την ίδια απορία με την Νουλα!
Τι διαφοροποεί τις αντιλήψεις των ατόμων;Ποια η διαφορά ενός ατόμου που βλέπει την γριά και ενός ατόμου που βλέπει τη νέα;